Ο σταθμός Πελοποννήσου χτίστηκε σε σχέδια Γάλλων μηχανικών, επικεφαλής των οποίων ήταν ο Αλφρέντ Ροντέλ (Alfred Rondel) και αρχιμηχανικό τον Αντέλ Γκοτελάν (Abel Gotteland) και αργότερα μεταποιήθηκε από τον αρχιτέκτονα Ερνέστο Τσίλλερ τον 19ο αιώνα.
Αποτελεί διατηρητέο κτήριο ιδιαίτερης αρχιτετονικής αξίας
Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών-Πελοποννήσου, ο οποίος ήταν απλά γνωστός με το όνομα «Σταθμός Πελοποννήσου», λόγω της περιοχής που εξυπηρετούσε σιδηροδρομικώς, ήταν ο δεύτερος κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της Αθήνας μετά το σταθμό Αθηνών-Λαρίσης.
Ο σταθμός εγκαινιάστηκε στις 30 Ιουνίου 1884 και ανήκε στους Σιδηροδρόμους Πειραιώς - Αθηνών - Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ).
Το 1904, σε πολύ μικρή απόσταση από τον Σταθμό Πελοποννήσου, εγκαινιάστηκε ο λεγόμενος «Σταθμός Αθηνών-Λαρίσης», αρχικός ιδιοκτήτης του οποίου ήταν οι Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ) και εξυπηρετούσε τρένα από και προς τη βόρεια Ελλάδα.
Παύση λειτουργίας στις 7 Αυγούστου 2005.
Κείμενο: από την Βικιπαίδεια
Πηγή: Από δημοσίευση της Μάρω Μπουρδάκου στην Ομάδα: Συνέβη στην Αθήνα..
Φωτογράφος άγνωστος
Ανάλυση 1616 x 902
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου