ΑΡΧΙΚΗ Ακρόπολη Άμαξες Αρχ.χώροι Βίντεο Δρόμοι Εκκλησίες Θησείο Κτήρια Ιστ ξενοδοχεία Καλλιμάρμαρο
ΛυκαβηττόςΠρόσωπαΜοναστηράκιΝοσοκομείαΟμόνοια Πειραιάς ΠεριοχέςΠλάκαΠλατείεςποταμοίΠ.ΑδριανούΚάρα Ναός.Ολ.Διός Σύνταγμα Τραμ Τρένα Αθήνα Ντοκουμέντα Επαγγέλματα

Δεκαετία του 1940. Πειραιάς. Μέγαρο ΕΗΣ - ΗΣΑΠ

Ο Σταθμός Πειραιάς, επί της Ακτής Καλλιμασιώτη.
Ο αρχικός σταθμός Πειραιώς εγκαινιάστηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1869 ως τερματικός σταθμός του Σιδηρόδρομου Αθηνών-Πειραιώς (ΣΑΠ), της πρώτης σιδηροδρομικής γραμμής εντός των ορίων του ελληνικού κράτους, που αποτέλεσε το πρώτο τμήμα της μετέπειτα γραμμής 1 του μετρό της Αθήνας.
Ο σταθμός αυτός ανακατασκευάστηκε πλήρως την περίοδο 1926 - 1928, σε σχέδια του πολιτικού μηχανικού Μιλτιάδη Αξελού και του αρχιτέκτονα Ιωάννη Αξελού.
Η σημερινή του μορφή ανάγεται στον Δεκέμβριο του 2000, καθώς το 2000 έγιναν εργασίες ανακαίνισης και αποκατάστασης εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ενώ κατά την ανακαίνιση, επίσης, τοποθετήθηκε και επιφανειακό πλακόστρωτο στη θέση της παλαιότερης τσιμεντόστρωσης.
Μάλιστα ήταν ο πρώτος σταθμός της Γραμμής 1 που ανακαινίστηκε τότε, πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, και είναι επίσημα διατηρητέο κτίριο.
Το 2004 άρχισαν οι πρώτες μελέτες για την επέκταση της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά.
Το 2012 ξεκίνησε η κατασκευή του υπόγειου σταθμού Πειραιά, μαζί με τους υπόλοιπους σταθμούς της επέκτασης και τη σχετική υπόγεια σήραγγα.
Η ολοκλήρωση της κατασκευής του καθυστέρησε αρκετά χρόνια, λόγω πλήθους αρχαιολογικών ευρημάτων, αναπάντεχες δυσκολίες των απαλλοτριώσεων των κτιρίων που χρειάστηκαν να γίνουν προκειμένου να εξασφαλιστεί χώρος για να κατασκευαστεί ο σταθμός Μανιάτικα (κάποιοι ιδιοκτήτες κτιρίων, ενώ αρχικά είχαν συμφωνήσει για τις απαραίτητες απαλλοτριώσεις, ξαφνικά στην πορεία άλλαξαν γνώμη και αρνήθηκαν να φύγουν από τα κτίρια, προκαλώντας έτσι περαιτέρω καθυστέρηση των έργων), νέας μελέτης στο παραλιακό μέτωπο επειδή η αρχική μελέτη αποδείχθηκε άστοχη λόγω της γειτνίασης με τη θάλασσα και χρειάστηκε να εκπονηθεί καινούρια μελέτη και να γίνουν έργα στεγανοποίησης του σταθμού από τη θάλασσα με κατασκευή ενός τεράστιου ενδιάμεσου τοίχου, της 4-μηνης διακοπής των εργασιών λόγω των capital controls που επιβλήθηκαν από την τότε κυβέρνηση το καλοκαίρι του 2015, αλλά ακόμα και εύρεσης πυρομαχικών του Β' Παγκοσμίου Πολέμου στον χώρο κατασκευής του σταθμού Πειραιά.
Στις 10 Οκτωβρίου 2022, εγκαινιάστηκε ο υπόγειος σταθμός της γραμμής 3, που είναι κομβικός με αυτόν της Γραμμής 1, την ίδια μέρα με τους σταθμούς Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο της ίδιας επέκτασης. Επίσης, υπό σχεδιασμό είναι η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 στο τμήμα Φάληρο - Πειραιάς, με ταυτόχρονη κατασκευή ενός ενδιάμεσου σταθμού με την ονομασία Καμίνια.
Από την Βικιπαίδεια
Φωτογραφία από τον χρήστη Dionysis Anninos στο 
flickr.com
Φωτογράφος άγνωστος

Ανάλυση 112 x 849
(πατήστε στην φωτογραφία να ανοίξει)
Το 2023
google earth 2024

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου