Ο αρχικός σταθμός Πειραιώς εγκαινιάστηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1869 ως τερματικός σταθμός του Σιδηρόδρομου Αθηνών-Πειραιώς (ΣΑΠ), της πρώτης σιδηροδρομικής γραμμής εντός των ορίων του ελληνικού κράτους, που αποτέλεσε το πρώτο τμήμα της μετέπειτα γραμμής 1 του μετρό της Αθήνας. Ο σταθμός αυτός ανακατασκευάστηκε πλήρως την περίοδο 1926-1928,[4] σε σχέδια του πολιτικού μηχανικού Μιλτιάδη Αξελού και του αρχιτέκτονα Ιωάννη Αξελού. Η σημερινή του μορφή ανάγεται στον Δεκέμβριο του 2000, καθώς το 2000 έγιναν εργασίες ανακαίνισης και αποκατάστασης εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ενώ κατά την ανακαίνιση, επίσης, τοποθετήθηκε και επιφανειακό πλακόστρωτο στη θέση της παλαιότερης τσιμεντόστρωσης. Μάλιστα ήταν ο πρώτος σταθμός της Γραμμής 1 που ανακαινίστηκε τότε, πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, και είναι επίσημα διατηρητέο κτήριο.
Ο νεοκλασικού τύπου σταθμός της Γραμμής 1 είναι στεγασμένος με αψιδωτή οροφή και διαθέτει μία κεντρική αποβάθρα και δύο πλευρικές. Οι δύο πλευρικές είναι για την αποβίβαση των επιβατών και η κεντρική είναι για την επιβίβαση. Επίσης, διαθέτει και μηχανοστάσιο και γραμμές εναπόθεσης συρμών. Στο σταθμό Πειραιά βρίσκεται και το Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων, το οποίο λειτουργεί από τον Νοέμβριο του 2005. Δίπλα ακριβώς από την έξοδο του νεοκλασικού κτηρίου του σταθμού της γραμμής 1, επί της πλατείας Οδησσού, υπάρχει η είσοδος με κυλιόμενες σκάλες για τον υπόγειο σταθμό της γραμμής 3.
Κείμενο: Από τη Βικιπαίδεια
Φωτογραφία του Dionysis Anninos στο www.flickr.com
Φωτογράφος : Δημήτρης Χαρισιάδης / Αρχείο Μουσείου Μπενάκη
Ανάλυση 1416 x 1096
(πατήστε στην φωτογραφία να ανοίξει)
Ο σταθμός του Πειραιά
σε φωτογραφία του 1981,
με νεότερο τότε συρμό.
σε φωτογραφία του 1981,
με παλαιότερο ξύλινο συρμό.
της Γραμμής 1 το 2011.
Φωτογραφία από την Βικιπαίδεια
Το 2022Το 2023
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου