Η Ομόνοια είναι πλατεία της Αθήνας και σύγχρονο πολεοδομικό κέντρο της Πόλης των Αθηνών. Είναι σημείο συνάντησης κατοίκων και επισκεπτών, αποτελώντας σημείο αναφοράς της πόλης.
Από την πλατεία ξεκινούν σημαντικές οδοί του κέντρου της πόλης: οι οδοί και λεωφόροι Σταδίου, Αθηνάς, Παναγή Τσαλδάρη (Πειραιώς), Πανεπιστημίου, Αγίου Κωνσταντίνου και 3ης Σεπτεμβρίου. Αρχικά η ομώνυμη πλατεία είχε σχήμα έλλειψης, μετά όμως τροποποιήθηκε με την ενοποίηση τμημάτων αυτής και την απομάκρυνση του τραμ που διερχόταν από την οδό Αθηνάς.
Κάτω από την πλατεία διακλαδώνονται ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος με τη γραμμή 2 του μετρό.
Πολλά από τα παραδοσιακά κτήρια της πλατείας έχουν χαθεί, επιβιώνουν όμως το Μπάγκειο μεγάρο και το Μέγας Αλέξανδρος, που οικοδομήθηκαν τη δεκαετία του 1880 και λειτούργησαν αρχικά ως ξενοδοχεία.
Η πλατεία προβλεπόταν στο πρώτο πολεοδομικό σχέδιο της Αθήνας που έγινε κατόπιν παραγγελίας του Όθωνα το 1834.
Τα σχέδια έγιναν από τους αρχιτέκτονες Σταμάτη Κλεάνθη και Έντουαρτ Σάουμπερτ. Αρχικά ονομάστηκε πλατεία Ανακτόρων, καθώς εκεί επρόκειτο να κτιστούν τα βασιλικά ανάκτορα, όταν όμως τα σχέδια άλλαξαν, η περιοχή καθιερώθηκε ως το τέρμα του εξοχικού περιπάτου των Αθηναίων.
Στη συνέχεια, μετονομάστηκε σε πλατεία Όθωνα προς τιμήν του βασιλιά και τελικά, το 1862, σε πλατεία Ομονοίας, λόγω των Πεδινών και των Ορεινών, των δύο αντιμαχόμενων πολιτικών παρατάξεων, η συμφιλίωση των οποίων εορτάστηκε εκεί.
Κείμενο από την Βικιπαίδεια
Από την πλατεία ξεκινούν σημαντικές οδοί του κέντρου της πόλης: οι οδοί και λεωφόροι Σταδίου, Αθηνάς, Παναγή Τσαλδάρη (Πειραιώς), Πανεπιστημίου, Αγίου Κωνσταντίνου και 3ης Σεπτεμβρίου. Αρχικά η ομώνυμη πλατεία είχε σχήμα έλλειψης, μετά όμως τροποποιήθηκε με την ενοποίηση τμημάτων αυτής και την απομάκρυνση του τραμ που διερχόταν από την οδό Αθηνάς.
Κάτω από την πλατεία διακλαδώνονται ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος με τη γραμμή 2 του μετρό.
Πολλά από τα παραδοσιακά κτήρια της πλατείας έχουν χαθεί, επιβιώνουν όμως το Μπάγκειο μεγάρο και το Μέγας Αλέξανδρος, που οικοδομήθηκαν τη δεκαετία του 1880 και λειτούργησαν αρχικά ως ξενοδοχεία.
Η πλατεία προβλεπόταν στο πρώτο πολεοδομικό σχέδιο της Αθήνας που έγινε κατόπιν παραγγελίας του Όθωνα το 1834.
Τα σχέδια έγιναν από τους αρχιτέκτονες Σταμάτη Κλεάνθη και Έντουαρτ Σάουμπερτ. Αρχικά ονομάστηκε πλατεία Ανακτόρων, καθώς εκεί επρόκειτο να κτιστούν τα βασιλικά ανάκτορα, όταν όμως τα σχέδια άλλαξαν, η περιοχή καθιερώθηκε ως το τέρμα του εξοχικού περιπάτου των Αθηναίων.
Στη συνέχεια, μετονομάστηκε σε πλατεία Όθωνα προς τιμήν του βασιλιά και τελικά, το 1862, σε πλατεία Ομονοίας, λόγω των Πεδινών και των Ορεινών, των δύο αντιμαχόμενων πολιτικών παρατάξεων, η συμφιλίωση των οποίων εορτάστηκε εκεί.
Κείμενο από την Βικιπαίδεια
Το 1897
Φωτογράφος άγνωστος
Ανάλυση 960 x 610
(πατήστε στην φωτογραφία να ανοίξει)
Το 1903
Φωτογράφος άγνωστος
Ανάλυση 700 x 725
Το 1908
Φωτογράφος άγνωστος
Ανάλυση 1000 x 664
Το 1914
Φωτογράφος άγνωστος
Το 1935
Φωτογράφος άγνωστος
Ανάλυση 1024 x 646
Οι επιτυχημένες συνεργασίες
με πάνω από 60 μεγάλα brands
του εξωτερικού,όπως Adidas, Converse,
Timberland, Toms, Havaianas, Pepe Jeans,
Calvin Klein, Nike, Reebok, Superdry,
Tommy Hilfiger,Wrangler κ.α έχει
εξασφαλίσει στα Altershops
Το 1960
Φωτογραφία από την Σελίδα
Konserva - vintage culture
Konserva - vintage culture
Φωτογράφος άγνωστος
Ανάλυση 1005 x 705
Φωτογραφία από την Σελίδα
Konserva - vintage culture
Konserva - vintage culture
Φωτογράφος άγνωστος
Ανάλυση 960 x 674
Φωτογραφία από την Σελίδα
Konserva - vintage culture
Konserva - vintage culture
Φωτογράφος άγνωστος
Ανάλυση 960 x 674
Η Ομόνοια κάποτε με τον δρομέα!
(Πανέμορφη)!
Ο δρομέας, έργο του Κώστα Βαρώτσου, δημιουργήθηκε τον Αύγουστο του 1988 στο πλαίσιο της καλλιτεχνικής δράσης «Δρώμενα» που οργάνωνε ο δήμος Αθηναίων επί δημαρχίας Μιλτιάδη Έβερτ και αντιδημαρχίας πολιτισμού Σταύρου Ξαρχάκου. Ένα χρόνο νωρίτερα, ο Βαρώτσος είχε εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην ΧΙΧ Biennale του Σάο Πάολο. Το γλυπτό, από γυαλί και σίδερο, σχεδιάστηκε αρχικά με πρόθεση να τοποθετηθεί, όπως και τ έργα των υπόλοιπων καλλιτεχνών που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη δράση, σε επιλεγμένα σημεία της πόλης και να παραμείνει εκεί περίπου για ένα μήνα, δηλαδή όσο θα διαρκούσαν τα «Δρώμενα»....
Ο «Δρομέας», έχοντας κατασκευαστεί για να παραμείνει λίγο διάστημα στην Ομόνοια, δεν είχε δομηθεί με τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να διαρκέσει στο χρόνο. Μετά από κάποια χρόνια, άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα στη στατικότητα και σταθερότητα της φόρμας του. Επιπλέον, οι επικείμενες εργασίες για την κατασκευή εκεί του μετρό και τη σύνδεσή του με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, είχαν ως αποτέλεσμα την απόφαση για «κατεδάφιση» του «Δρομέα» της Ομόνοιας. Εντέλει, αποφασίστηκε η προσωρινή μεταφορά του στην Πλατεία της Μεγάλης του Γένους Σχολής. Το έργο επανασχεδιάστηκε, μελετήθηκε στατικά και μεταφέρθηκε τον Μάιο του 1994 στη σημερινή του θέση, επί της οδού Βασιλίσσης Σοφίας, απέναντι από το ξενοδοχείο Χίλτον και την Εθνική Πινακοθήκη.
Ο δρομέας, έργο του Κώστα Βαρώτσου, δημιουργήθηκε τον Αύγουστο του 1988 στο πλαίσιο της καλλιτεχνικής δράσης «Δρώμενα» που οργάνωνε ο δήμος Αθηναίων επί δημαρχίας Μιλτιάδη Έβερτ και αντιδημαρχίας πολιτισμού Σταύρου Ξαρχάκου. Ένα χρόνο νωρίτερα, ο Βαρώτσος είχε εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην ΧΙΧ Biennale του Σάο Πάολο. Το γλυπτό, από γυαλί και σίδερο, σχεδιάστηκε αρχικά με πρόθεση να τοποθετηθεί, όπως και τ έργα των υπόλοιπων καλλιτεχνών που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη δράση, σε επιλεγμένα σημεία της πόλης και να παραμείνει εκεί περίπου για ένα μήνα, δηλαδή όσο θα διαρκούσαν τα «Δρώμενα»....
Ο «Δρομέας», έχοντας κατασκευαστεί για να παραμείνει λίγο διάστημα στην Ομόνοια, δεν είχε δομηθεί με τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να διαρκέσει στο χρόνο. Μετά από κάποια χρόνια, άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα στη στατικότητα και σταθερότητα της φόρμας του. Επιπλέον, οι επικείμενες εργασίες για την κατασκευή εκεί του μετρό και τη σύνδεσή του με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, είχαν ως αποτέλεσμα την απόφαση για «κατεδάφιση» του «Δρομέα» της Ομόνοιας. Εντέλει, αποφασίστηκε η προσωρινή μεταφορά του στην Πλατεία της Μεγάλης του Γένους Σχολής. Το έργο επανασχεδιάστηκε, μελετήθηκε στατικά και μεταφέρθηκε τον Μάιο του 1994 στη σημερινή του θέση, επί της οδού Βασιλίσσης Σοφίας, απέναντι από το ξενοδοχείο Χίλτον και την Εθνική Πινακοθήκη.
Κείμενο από την Βικιπαίδεια
Το 1988
Φωτογραφία από την Σελίδα
Konserva - vintage culture
Konserva - vintage culture
Φωτογράφος άγνωστος
Ανάλυση 840 x 619
Ο δρομέας στο Χίλτον
Φωτογράφος
Γιώργος Βουδούρης
Φωτογραφία από την Σελίδα
Konserva - vintage culture
Konserva - vintage culture
Φωτογραφία: από το
Το batterypark διαθέτει μια
μεγάλη γκάμα από επώνυμες μπαταρίες
κορυφαίων κατασκευαστών
(Yuasa, ACDelco, GS, Suntech, Exide,
Odyssey, Optima, Trojan) που καλύπτει
ένα μεγάλο φάσμα εφαρμογών όπως:
Οχήματα, Σκάφη, Φωτοβολταϊκές εφαρμογές,
Συστήματα Ασφαλείας, UPS και Τηλεφωνικά Κέντρα.
google earth 2023
Πλατεία Ομόνοιας (Αθήνα) -
Από το Χθές στο Σήμερα
(OMONOIA SQUARE:
FROM YESTERDAY - TODAY)
Βίντεο από
CamLover
Φωτο: Γιώργος Βουδούρης Πηγή: www.lifo.gr
Φωτο: Γιώργος Βουδούρης Πηγή: www.lifo.gr
Φωτο: Γιώργος Βουδούρης Πηγή: www.lifo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου