Το διώροφο νεοκλασικό σπίτι της Οδού Αγίων Ασωμάτων αρ. 45, κοντά στην οδό Πειραιώς, είναι γνωστό εξαιτίας των δύο γλυπτών Καρυάτιδων που βρίσκονται στον εξώστη της πρόσοψής του στηρίζοντας την οροφή. Οι Καρυάτιδες έχουν τα χέρια τους σταυρωμένα και όχι ελεύθερα όπως συνηθίζεται. Επίσης μια τετράγωνη βάση αντικαθιστά τα κάτω άκρα τους.
Το σπίτι χτίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και είναι χαρακτηριστικό δείγμα του αθηναϊκού νεοκλασικισμού και της λαϊκής αρχιτεκτονικής της περιοχής.
Οι Καρυάτιδες που κοσμούν την πρόσοψη είναι έργο του γλύπτη Ιωάννη Καρακατσάνη που ήταν Αιγινίτης καλλιτέχνης, ο οποίος μαθήτευσε δίπλα στον Λεωνίδα Δρόση.
Ο Καρακατσάνης ήταν ο ιδιοκτήτης του σπιτιού όπου διέμενε εκεί με την οικογένειά του, και τα μοντέλα που έγιναν Καρυάτιδες ήταν η γυναίκα του Ξανθή και η αδελφή της Ευδοξία.
Μετά τον θάνατό του το 1906, η οικογένειά του αποφάσισε να πουλήσει το σπίτι.
Το 1989 ανακηρύχθηκε διατηρητέο από το Υπουργείο Πολιτισμού, που το έσωσε από κατάρρευση. Δέκα χρόνια αργότερα ανακαινίστηκε με την επίβλεψη του αρχιτεκτονικού γραφείου του Στέφανου Πάντου - Κίκκου και σήμερα φιλοξενεί τον Σύλλογο Ελλήνων Ολυμπιονικών.
Από την Βικιπαίδεια.
Φωτογραφία του Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν
Ανάλυση 1280 x 1903
Το σπίτι χτίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και είναι χαρακτηριστικό δείγμα του αθηναϊκού νεοκλασικισμού και της λαϊκής αρχιτεκτονικής της περιοχής.
Οι Καρυάτιδες που κοσμούν την πρόσοψη είναι έργο του γλύπτη Ιωάννη Καρακατσάνη που ήταν Αιγινίτης καλλιτέχνης, ο οποίος μαθήτευσε δίπλα στον Λεωνίδα Δρόση.
Ο Καρακατσάνης ήταν ο ιδιοκτήτης του σπιτιού όπου διέμενε εκεί με την οικογένειά του, και τα μοντέλα που έγιναν Καρυάτιδες ήταν η γυναίκα του Ξανθή και η αδελφή της Ευδοξία.
Μετά τον θάνατό του το 1906, η οικογένειά του αποφάσισε να πουλήσει το σπίτι.
Το 1989 ανακηρύχθηκε διατηρητέο από το Υπουργείο Πολιτισμού, που το έσωσε από κατάρρευση. Δέκα χρόνια αργότερα ανακαινίστηκε με την επίβλεψη του αρχιτεκτονικού γραφείου του Στέφανου Πάντου - Κίκκου και σήμερα φιλοξενεί τον Σύλλογο Ελλήνων Ολυμπιονικών.
Από την Βικιπαίδεια.
Φωτογραφία του Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν
Ανάλυση 1280 x 1903
Το 1952
Ο ζωγράφος Γιάννης Τσαρούχης
μπροστά στο σπίτι με τις Καρυάτιδες.
Ανάλυση 717 x 960
Ο ιστορικός πίνακας του Τσαρούχη
Την ίδια εποχή (δεκαετία 1950)
ο Γιάννης Τσαρούχης εμπνέεται
από την νεοκλασική
αρχιτεκτονική της Αθήνας
και επιστρέφει στο σημείο
για να ζωγραφίσει το σπίτι
με τις Καρυάτιδες της
οδού Αγίων Ασωμάτων.
Το 1965
Στο ισόγειο το κουρείο ανοιχτό.
Φωτογραφία από το: flickr.com
Ο Γιάννης Τσαρούχης
επί το έργον
σε ένα από τους πίνακες του.
Φωτογράφος άγνωστος
Ανάλυση 1159 x 777
Φωτογραφία από το
Το 2014
Ευτυχώς!
ΑπάντησηΔιαγραφή